2014 – Continuăm proiectul

viata fara violenta         Asociația  „Viață fără Violență”  va  continua  derularea  proiectului  „Viață fără Violență privind prevenirea și combaterea violenței în școli” în anul scolar 2014-2015, timp de 12 săptămâni, în 12 licee din Bucureşti, câte două şcoli din fiecare sector, proiect derulat în parteneriat cu Inspectoratul Școlar București, Parchetul de pe lângă Judecătoria sectorului 1, Tribunalul Bucureşti, Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti şi Primăria Generală a Municipiului Bucureşti – CPPESCTB.

      Scopul proiectului este de a realiza activităţi de prevenire şi combatere a violenţei în rândul elevilor, prin prezentarea unor situaţii concrete, menite să informeze şi conştientizeze în rândul acestora, consecinţele ce decurg ca efect al săvârşirii unor fapte cu caracter sancţionator, cât şi responsabilizarea acestora prin formarea de abilităţi şi aptitudini care să le dezvolte spiritul civic, acela de a interveni şi a oferi tot suportul necesar la nevoie.

         Beneficiarii direcţi ai acestui proiect sunt elevii, părinţii, profesorii şi indirect societatea în ansamblul ei. Efectul urmărit este de a diminua violenţa, de a conştientiza elevii asupra riscurilor şi consecinţelor la care pot fi expuşi în anumite momente când fără voia lor devin victime, sunt martori sau chiar din necunoaştere sau teribilism devin autorii unei infracţiuni.

        Astfel, prin modul în care vor fi învăţaţi şi educaţi, elevii vor şti cum trebuie să acţioneze atunci când situaţia o impune, urmând ca aceştia să poată interveni la timp, în mod eficient, apelând la cunoştinţele acumulate în perioada de pregătire, şi alegând în acest fel cea mai bună soluţie pentru a evita o tragedie.

         Prezentarea proiectului, a activităţilor ce urmează a fi desfăşurate, va dezvolta următoarele teme de discuţie şi dezbatere:

  • violenţa în şcoală sau în societate, un fenomen ce nu poate fi neglijat;

  • responsabilităţile ce intervin de la vârsta de 14 ani – prevenire prin cunoaştere şi educaţie;

  • exemple concrete de gesturi sau situaţii care pot conduce la săvârşirea unor infracţiuni;

  • sfaturi concrete: Ce trebuie să facem în cazul în care suntem victima unei infracţiuni sau ne aflăm în faţa unei situaţii în care asistăm ca martor la săvârşirea unei infracţiuni?

  • identificarea şi comunicarea mesajelor non-violente: ce comunicăm, cui comunicăm, cum comunicăm?

     Obiectivul principal al acestui proiect este acela de a implementa la nivel naţional ca materie obligatorie, a disciplinei „Educaţie juridică”, sub forma unui manual de curs, care să fie predat elevilor în şcoli.